![](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8aeb8703762a059bde205_01_16x9_F.png)
Klient: Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A., Towarzystwo Ubezpieczeń Na Życie WARTA S.A.
Odświeżenie języka wizualnego i dostosowanie Corporate Identity marki WARTA do świata digitalu. Warto się dobrze ubezpieczyć
Szybkie tempo życia, krótki czas interakcji czy nowe oczekiwania klientów skłaniają firmy do zmiany wizerunku. W przypadku marki WARTA przyczyną stojącą za rebrandingiem było przeniesienie działań do świata cyfrowego. Ten ekspresowo rozwijający się obszar wymógł na korporacji rewizję całego języka wizualnego. Jednak logotyp Warty nawiązujący w liternictwie do znaku wcześniejszego właściciela firmy - grupy Talanx musiał pozostać niezmieniony.
Przeprowadzony przez nas obszerny audyt graficzny (w kanałach on-line, off-line i w ramach działań agentów) ujawnił skalę największego problemu komunikacji reklamowej firmy - niespójności elementów graficznych oraz zbyt ciemnej kolorystyki zdjęć wykorzystywanych w systemie identyfikacji.
Znak Warta jest rozpoznawalny dzięki charakterystycznemu kształtowi litery „t”, wyrażającemu dynamikę̨ oraz kwadratowej kropce, która podkreśla uczciwość́ i stabilność́ marki. Respektując konieczność zachowania niezmienionego logo skupiliśmy się na stworzeniu charakterystycznego języka wizualnego. Zaprojektowaliśmy przejrzysty system identyfikacji, dzięki któremu marka Warta odbierana jest teraz przez konsumentów, jako bardziej nowoczesna i godna zaufania. Stworzyliśmy nie tylko wyróżniający się język wizualny, ale przede wszystkim uporządkowaliśmy graficznie funkcjonujące na rynku materiały.
Obecnie nowy, odświeżony key visual wywodzi się wprost ze znaku Warty i wyraża DNA marki. Jest nim przezroczysty sześcian, który komunikuje pożądane działania i wartości firmy. Z jednej strony otacza on ochroną / opieką umieszczone w jego wnętrzu obiekty, z drugiej - jego kolor reprezentuje przejrzystość działań firmy i warunków umów.
Dużemu sześcianowi towarzyszy w identyfikacji mniejszy, w - wywodzącym się z logo - kolorze burgdundowym. Jego prosta, geometryczna forma komunikuje moc i solidność́ oraz stanowi doskonały wyróżnik wizualny marki. Wewnątrz przezroczystego sześcianu zostały umieszczone różne ubezpieczane obiekty, którymi są albo ludzie, albo renderingi przedmiotów. Na potrzeby stworzenia KV zrealizowaliśmy sesję zdjęciową modeli oraz przygotowaliśmy szeroki pakiet renderingów 3D.
Paleta kolorystyczna dobrana w całej identyfikacji bazuje na kolorach pochodzących z logo. Granat określa firmę Warta jako stabilną instytucję finansową, a czerwień́ ma za zadanie wyróżnić́ ją, a także wskazywać na nowoczesność i dynamikę. Dodatkowe kolory pastelowe wpisują się w najnowsze trendy światowe stosowane w designie, w szczególności wśród nowych marek z branży fin-tech i nawiązują do ciągłego rozwoju firmy.
Nowy system identyfikacji wizualnej Warty komunikuje obecnie otwartość na potrzeby konsumenta, nowoczesność oraz wizerunek firmy potrafiącej dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia.
![Warta 02_2x3_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8a83ccf99e2b9291faa2a_02_2x3_F.png)
![Warta 03_3x4_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6508309084e0f179bb2014f7_03_3x4_H.png)
![Warta 04_3x4_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/650830a4132e540441953f0a_04_3x4_H.png)
![Warta 05_2x3_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8aa236138e4eb2820eb49_05_2x3_F.jpg)
![Warta 06_2x3_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8aae8151044013744baa9_06_2x3_H.png)
![Warta 07_2x3_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8ab1acf99e2b9292343bf_07_2x3_H.png)
![Warta 08_16x9_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8ab3e431f87034e236964_08_16x9_F.gif)
![Warta 09_1x1_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8ab643a32b1b85d28ecad_09_1x1_H.gif)
![Warta 10_1x1_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8abf131aebebe5dc1815c_10_1x1_H.png)
![Warta 11_2x3_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8ac7f3588988b391f61d6_11_2x3_F.png)
![Warta 12_1x1_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8acc1703762a059bb7154_12_1x1_H.png)
![Warta 13_1x1_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8acd50fb59abd9905a4fc_13_1x1_H.png)
![Warta 14_2x3_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8ad68bcf99065aeebac4a_14_2x3_F.png)
![Warta 15_2x3_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/64e8ad97ac728769696ce687_15_2x3_F.jpg)