Klient: FILMWEB Sp. z o.o.
Barwa złota symbolizuje władzę, bogactwo i oświecenie. Złoto jako metal wykazuje wyjątkowe właściwości, stąd od zawsze jego posiadanie było przez ludzi pożądane. Odświeżając wizerunek filmweb.pl, najpopularniejszego portalu poświęconego filmom, zdecydowaliśmy się na zastosowanie żółtego koloru. Przede wszystkim dlatego, że kojarzy się on z najbardziej prestiżową nagrodą filmową, jaką jest Oscar. Mimo że początkowo klient nie wyrażał chęci korzystania z podobnej palety barw co główny konkurent na rynku międzynarodowym, uważaliśmy, że żółty to jedyny właściwy wybór. Szczególnie biorąc pod uwagę, że filmweb.pl nadal dążył do bycia liderem w swojej branży.
Jako cel postawiliśmy sobie zaprojektowanie mocnego wizualnie znaku oraz jego jak najlepszą ekspozycję zarówno w kanale www jak i środowisku aplikacji mobilnych.
FILMWEB ma oddaną grupę odbiorców, mocno przywiązanych do dotychczasowego logo. Stąd zmiana marki wymagała od nas dużego wyczucia co do kierunku i zakresu zmian. Chcieliśmy stworzyć ponadczasowy znak lidera tej branży, zachowując to, co dla niego charakterystyczne. Zachowaliśmy najbardziej rozpoznawalny element - "śmiejącą się" rolkę taśmy filmowej, ale zmieniliśmy strukturę całego logo, rozdzielając sygnet i nazwę. To znacząco poprawiło czytelność.