![](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502fbdd49791b807d6ef5b2_01_16x9_F.png)
Klient: Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA, Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie SA
Rebranding marki PZU. 200 lat tradycji zobowiązuje
W 2012 roku w oparciu o 200-letnią historię marki postawiliśmy kolejny krok projektując mocny, wyrazisty system, który stał się skutecznym narzędziem komunikacyjnym, zarówno w nowych mediach, jak i w nadal obecnych w tej branży, nisko jakościowych odbitkach ksero.
Naszym zadaniem była gruntowna zmiana wizerunku PZU, największej i najstarszej firmy ubezpieczeniowej w Polsce, która ze względu na niezmieniane przez lata logo oraz system identyfikacji była postrzegana jako stary, PRL-owski moloch. Głównym i najważniejszym założeniem briefu było stworzenie wizerunku marki PZU jako rzetelnej i nowoczesnej firmy ubezpieczeniowej, wyróżniającej się prostymi i czytelnymi procedurami. Największym wyzwaniem było stworzenie identyfikacji wizualnej nowoczesnej marki z uwzględnieniem jej 200-letniej tradycji. Nowy system miał być praktyczny oraz stanowić skuteczne narzędzie komunikacyjne zarówno w nowych mediach, jak i w nadal obecnych w branży ubezpieczeniowej wydrukach ksero.
Przeprowadziliśmy analizę SWOT starego systemu identyfikacji wizualnej i wyróżniliśmy jego główne problemy. Na tej podstawie opracowaliśmy dla Klienta strategię komunikacji wizualnej.
Zaprojektowaliśmy nowoczesny i minimalistyczny znak, który nawiązuje do pierwszych powojennych logotypów PZU oraz podkreśla doświadczenie i tradycję marki. Znak składa się z grubej obręczy, która symbolizuje bezpieczeństwo i opiekę, dając równocześnie poczucie solidności i stabilności. Z formy znaku wywodzi się czytelny i spójny system identyfikacji, którego podstawą są nawiasy. Nawiasy te symbolizują dłonie otaczające hasła reklamowe i motywy graficzne. Są one na tyle charakterystyczne, że natychmiast identyfikują markę. Założenia architektury spółek zależnych bazują na modelu monolitycznym, a w przypadku znaków programów i akcji jest to model parasolowy.
Czystość nowej identyfikacji PZU gwarantuje ponadczasowość. Logo marki jest mocne, przyciąga uwagę i wybija się wśród istniejących na rynku znaków konkurencji. Swym prostym kształtem komunikuje pożądane wartości PZU. Dzięki formie koła znak ma optymalną ekspozycję przy najróżniejszych formatach i spełnia założenia briefu.
Na początku wdrażania nowego systemu zaprojektowane przez nas logo wzbudzało dużo emocji i kontrowersji z uwagi na odważną zmianę i prostą formę. Jednak z badań przeprowadzonych przez PZU wynika, że stworzona identyfikacja była bardzo dobrze odebrana przez konsumentów. Potwierdzały to również badania neuromarketingowe. Cały system wpisał się w charakter firmy i budował jej nowy wizerunek w pożądany sposób.
Nowa identyfikacja wizualna PZU sprawiła, że osoby poniżej 30. roku życia zaczęły myśleć o tej firmie jako o swoim potencjalnym ubezpieczycielu, co wcześniej nie miało miejsca. Według Andrzeja Klesyka, ówczesnego prezesa PZU S.A., był to najważniejszy skutek zmiany wizerunkowej marki.
![PZU System 02_2x3_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502f7d32eae691441e5cee9_02_2x3_H.png)
![PZU System 03_2x3_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502f7fe63acee6211cbf53f_03_2x3_H.png)
![PZU System 06_2x3_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502f892f2cea093bb26183a_06_2x3_F.jpg)
![PZU System 08_2x3_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502f94f05525eb9a84e101e_08_2x3_H.png)
![PZU System 09_2x3_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502f9d34caf754ddca3f962_09_2x3_H.png)
![PZU System 10_2x3_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502f9fa87b8f7bd3c734763_10_2x3_F.png)
![PZU System 11_2x3_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502fa14a0867ad41a73f64b_11_2x3_F.png)
![PZU System 04_3x4_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502f830576df88a9cbf21cd_04_3x4_H.png)
![PZU System 05_3x4_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502f87150da6c9c6ac29d74_05_3x4_H.png)
![PZU System 12_2x3_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502fa2e4caf754ddca47b2a_12_2x3_F.jpg)
![PZU System 13_2x3_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502fa46bfa7b68c2391fe19_13_2x3_F.jpg)
![PZU System 14_3x4_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502fa684caf754ddca49e2c_14_3x4_H.png)
![PZU System 15_3x4_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502fa84155ec011292c3c78_15_3x4_H.png)
![PZU System 16_3x4_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502faa557841db9a2dcc836_16_3x4_H.png)
![PZU System 17_3x4_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502fac988918f4da9fae73a_17_3x4_H.png)
![PZU System 18_1x1_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502fae24caf754ddca53ae2_18_1x1_H.png)
![PZU System 19_1x1_H](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502fb04bf55d5e56a5a8114_19_1x1_H.gif)
![PZU System 20_2x3_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502fb231a53382bbc701981_20_2x3_F.png)
![PZU System 21_2x3_F](https://cdn.prod.website-files.com/641f1c66b6257ec809fd0495/6502fb5049791b807d6e3bd7_21_2x3_F.jpg)