Klient: AGORA S.A.
Klient zgłosił się do nas z prośbą o zaprojektowanie nowego ponadczasowego i dostosowanego do szerokiej gamy mediów, logo portalu Gazeta.pl. Naszym zadaniem było także stworzenie spójnego systemu identyfikacji dla wszystkich (aktualnych i powstających) serwisów tematycznych pod szyldem Gazeta.pl. System miał w wyrazisty sposób komunikować obecność marki zarówno na stronach internetowych jak i w aplikacjach mobilnych. Dodatkowo, znak miał wyraźnie odróżniać się od logo Gazety Wyborczej.
Przy projektowaniu nowego logo Gazeta.pl najważniejsze było wykorzystanie potencjału, który miał dotychczasowy, dobrze ugruntowany w świadomości odbiorcy znak. Uznaliśmy, iż najlepszą drogą jest lifting – dostosowanie starego logo do współczesnych technologii oraz standardów projektowania graficznego. Osiągnęliśmy to poprzez skupienie uwagi na sygnecie oraz maksymalne wyciszenie i uproszczenie typografii.
Stworzyliśmy nowoczesny, a zarazem uniwersalny system oparty na motywie kropek. Sygnet wpisuje się w kwadrat i jest żyjącą formą, która zmienia kolory w zależności od kategorii. Kolorystyka wpisuje się w aktualne trendy środowiska internetowego.