Klient: PKO BANK POLSKI S.A.

Zakres: 
Desk Research Analysis
 | 
Zakres: 
Brand Consulting
 | 
Zakres: 
Logo Design
 | 
Zakres: 
Brand Identity
 | 
Zakres: 
Typography
 | 
Zakres: 
Branding
 | 
Zakres: 
Iconography
 | 
Zakres: 
Brand Book
 | 
Zakres: 
Corporate and Brand Identity
 | 
Zakres: 
Packaging Design
 | 
Zakres: 
Structural Design
 | 
Zakres: 
DTP
 | 
Zakres: 
Prototyping
 | 
Zakres: 
Printing Consulting
 | 
Zakres: 
Printed Materials
 | 

Rebranding marki SKO. Kolorowy świat finansów

Świat dziecka jest bajecznie kolorowy, pełen wrażeń i fantazji, a wejście do niego z produktami finansowymi stanowi niezmiernie trudne zadanie. Mierząc się z takim wyzwaniem w trakcie pracy nad rebrandingiem marki SKO, postawiliśmy sobie strategiczny cel: kreację języka wizualnego, który będzie atrakcyjny zarówno dla 7-taka i 14-latka - dwóch zupełnie różnych odbiorców.

Rebranding SKO, edukacja dla następnej generacji

Stworzyliśmy system identyfikacji wizualnej, który przemawia do zróżnicowanych wiekowo najmłodszych „klientów” banku ich językiem. Jego podstawą jest charakterystyczny wzór oparty na specjalnie zaprojektowanym przez nas foncie, kolorowych cyfrach i zestawie charakterystycznych ikon. Przedstawione cyfry kojarzą się zarówno z ocenami, jak i z finansami, tworząc tym samym połączenie pomiędzy szkołą a bankiem. Wzór ten jest także punktem wyjścia dla różnych, ciekawych rozwiązań wizualnych, dzięki czemu staje się czymś więcej – plastycznym narzędziem, którym można się bawić i przy pomocy którego w dowolny sposób możemy uatrakcyjnić przekaz.

Wyrazisty, barwny pattern, nawiązujący przez żywą kolorystykę do klocków lego, zawłaszczył sobie miejsce w sercach dzieci i stał się świetnie rozpoznawalny zarówno w otoczeniu szkolnym, jak i poza nim. Ponadto projekt SKO w pełni zrealizował postawione przez klienta zadania. Stworzyliśmy kreacje, które odważnie wkroczyły w środowisko najmłodszych i zaangażowały ich emocjonalnie, a jednocześnie były spójne z nowym wizerunkiem marki parasolowej - PKO Banku Polskiego.

Nowy branding marki został bardzo pozytywnie odebrany zarówno wśród szkolnych “klientów" banku, jak i ich rodziców oraz nauczycieli. Z badań własnych banku wynika, że dzięki rewitalizacji SKO (w tym również nowej jego wizualizacji naszego autorstwa) wzrosła ponad trzykrotnie świadomość, że PKO Bank Polski posiada w swoim portfelu produktów markę SKO (40% vs 12%). Dane sprzedażowe banku pokazały, że nastąpił znaczny wzrost liczby szkół przystępujących do programu, a co za tym idzie – pozyskiwanych dziennie rachunków.

Klikając "Akceptuj", wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.