Klient: Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA, Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie SA

Zakres: 
Desk Research Analysis and Brand Strategy
 | 
Zakres: 
Logo Design
 | 
Zakres: 
Corporate and Brand Identity
 | 
Zakres: 
Typography
 | 
Zakres: 
Iconography
 | 
Zakres: 
Digital
 | 
Zakres: 
Website Graphic Design
 | 
Zakres: 
Signage
 | 
Zakres: 
Brand Book
 | 
Zakres: 
DTP
 | 
Zakres: 
Prototyping
 | 
Zakres: 
Printing Consulting
 | 
Zakres: 
Printed Materials
 | 

Rebranding marki PZU. 200 lat tradycji zobowiązuje

W 2012 roku w oparciu o 200-letnią historię marki postawiliśmy kolejny krok projektując mocny, wyrazisty system, który stał się skutecznym narzędziem komunikacyjnym, zarówno w nowych mediach, jak i w nadal obecnych w tej branży, nisko jakościowych odbitkach ksero.

Naszym zadaniem była gruntowna zmiana wizerunku PZU, największej i najstarszej firmy ubezpieczeniowej w Polsce, która ze względu na niezmieniane przez lata logo oraz system identyfikacji była postrzegana jako stary, PRL-owski moloch. Głównym i najważniejszym założeniem briefu było stworzenie wizerunku marki PZU jako rzetelnej i nowoczesnej firmy ubezpieczeniowej, wyróżniającej się prostymi i czytelnymi procedurami. Największym wyzwaniem było stworzenie identyfikacji wizualnej nowoczesnej marki z uwzględnieniem jej 200-letniej tradycji. Nowy system miał być praktyczny oraz stanowić skuteczne narzędzie komunikacyjne zarówno w nowych mediach, jak i w nadal obecnych w branży ubezpieczeniowej wydrukach ksero.

Przeprowadziliśmy analizę SWOT starego systemu identyfikacji wizualnej i wyróżniliśmy jego główne problemy. Na tej podstawie opracowaliśmy dla Klienta strategię komunikacji wizualnej.

Zaprojektowaliśmy nowoczesny i minimalistyczny znak, który nawiązuje do pierwszych powojennych logotypów PZU oraz podkreśla doświadczenie i tradycję marki. Znak składa się z grubej obręczy, która symbolizuje bezpieczeństwo i opiekę, dając równocześnie poczucie solidności i stabilności. Z formy znaku wywodzi się czytelny i spójny system identyfikacji, którego podstawą są nawiasy. Nawiasy te symbolizują dłonie otaczające hasła reklamowe i motywy graficzne. Są one na tyle charakterystyczne, że natychmiast identyfikują markę. Założenia architektury spółek zależnych bazują na modelu monolitycznym, a w przypadku znaków programów i akcji jest to model parasolowy.

Czystość nowej identyfikacji PZU gwarantuje ponadczasowość. Logo marki jest mocne, przyciąga uwagę i wybija się wśród istniejących na rynku znaków konkurencji. Swym prostym kształtem komunikuje pożądane wartości PZU. Dzięki formie koła znak ma optymalną ekspozycję przy najróżniejszych formatach i spełnia założenia briefu.

Na początku wdrażania nowego systemu zaprojektowane przez nas logo wzbudzało dużo emocji i kontrowersji z uwagi na odważną zmianę i prostą formę. Jednak z badań przeprowadzonych przez PZU wynika, że stworzona identyfikacja była bardzo dobrze odebrana przez konsumentów. Potwierdzały to również badania neuromarketingowe. Cały system wpisał się w charakter firmy i budował jej nowy wizerunek w pożądany sposób.

Nowa identyfikacja wizualna PZU sprawiła, że osoby poniżej 30. roku życia zaczęły myśleć o tej firmie jako o swoim potencjalnym ubezpieczycielu, co wcześniej nie miało miejsca. Według Andrzeja Klesyka, ówczesnego prezesa PZU S.A., był to najważniejszy skutek zmiany wizerunkowej marki.

Klikając "Akceptuj", wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.