Klient: Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A., Towarzystwo Ubezpieczeń Na Życie WARTA S.A.

Zakres: 
Brand Strategy
 | 
Zakres: 
Desk Research Analysis
 | 
Zakres: 
Visual Communication Strategy
 | 
Zakres: 
Subbrand Logo Design
 | 
Zakres: 
Corporate and Brand Identity
 | 
Zakres: 
Iconography
 | 
Zakres: 
Illustrations
 | 
Zakres: 
Logo Animation
 | 
Zakres: 
Photo Shoot
 | 
Zakres: 
Typography
 | 
Zakres: 
Social Media
 | 
Zakres: 
Digital
 | 
Zakres: 
Website Graphic Design
 | 
Zakres: 
Brand Book Online
 | 

Odświeżenie języka wizualnego i dostosowanie Corporate Identity marki WARTA do świata digitalu. Warto się dobrze ubezpieczyć

Szybkie tempo życia, krótki czas interakcji czy nowe oczekiwania klientów skłaniają firmy do zmiany wizerunku. W przypadku marki WARTA przyczyną stojącą za rebrandingiem było przeniesienie działań do świata cyfrowego. Ten ekspresowo rozwijający się obszar wymógł na korporacji rewizję całego języka wizualnego. Jednak logotyp Warty nawiązujący w liternictwie do znaku wcześniejszego właściciela firmy - grupy Talanx musiał pozostać niezmieniony.

Przeprowadzony przez nas obszerny audyt graficzny (w kanałach on-line, off-line i w ramach działań agentów) ujawnił skalę największego problemu komunikacji reklamowej firmy - niespójności elementów graficznych oraz zbyt ciemnej kolorystyki zdjęć wykorzystywanych w systemie identyfikacji.

Znak Warta jest rozpoznawalny dzięki charakterystycznemu kształtowi litery „t”, wyrażającemu dynamikę̨ oraz kwadratowej kropce, która podkreśla uczciwość́ i stabilność́ marki. Respektując konieczność zachowania niezmienionego logo skupiliśmy się na stworzeniu charakterystycznego języka wizualnego. Zaprojektowaliśmy przejrzysty system identyfikacji, dzięki któremu marka Warta odbierana jest teraz przez konsumentów, jako bardziej nowoczesna i godna zaufania. Stworzyliśmy nie tylko wyróżniający się język wizualny, ale przede wszystkim uporządkowaliśmy graficznie funkcjonujące na rynku materiały.

Obecnie nowy, odświeżony key visual wywodzi się wprost ze znaku Warty i wyraża DNA marki. Jest nim przezroczysty sześcian, który komunikuje pożądane działania i wartości firmy. Z jednej strony otacza on ochroną / opieką umieszczone w jego wnętrzu obiekty, z drugiej - jego kolor reprezentuje przejrzystość działań firmy i warunków umów.

Dużemu sześcianowi towarzyszy w identyfikacji mniejszy, w - wywodzącym się z logo - kolorze burgdundowym. Jego prosta, geometryczna forma komunikuje moc i solidność́ oraz stanowi doskonały wyróżnik wizualny marki. Wewnątrz przezroczystego sześcianu zostały umieszczone różne ubezpieczane obiekty, którymi są albo ludzie, albo renderingi przedmiotów. Na potrzeby stworzenia KV zrealizowaliśmy sesję zdjęciową modeli oraz przygotowaliśmy szeroki pakiet renderingów 3D.

Paleta kolorystyczna dobrana w całej identyfikacji bazuje na kolorach pochodzących z logo. Granat określa firmę Warta jako stabilną instytucję finansową, a czerwień́ ma za zadanie wyróżnić́ ją, a także wskazywać na nowoczesność i dynamikę. Dodatkowe kolory pastelowe wpisują się w najnowsze trendy światowe stosowane w designie, w szczególności wśród nowych marek z branży fin-tech i nawiązują do ciągłego rozwoju firmy.

Nowy system identyfikacji wizualnej Warty komunikuje obecnie otwartość na potrzeby konsumenta, nowoczesność oraz wizerunek firmy potrafiącej dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia.

Klikając "Akceptuj", wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.