Klient: Centrum Rozwoju Szkół Wyższych MERITO Sp. z o.o.

Zakres: 
Brand Strategy
 | 
Zakres: 
Desk Research Analysis
 | 
Zakres: 
Visual Communication Strategy
 | 
Zakres: 
Design Audit
 | 
Zakres: 
Logo Design
 | 
Zakres: 
Subbrand Logo Design
 | 
Zakres: 
Corporate Identity
 | 
Zakres: 
Typography
 | 
Zakres: 
Brand Book
 | 

Nowa identyfikacja marki MERITO. Nowy prywatny uniwersytet

Największa na rynku grupa niepublicznych uczelni Wyższej Szkoły Bankowej (WSB) przeszła rebranding, gdyż jej oferta od lat wykraczała poza tematykę finansową i bankową. Wprowadzone w obszarach strategicznych organizacji zmiany wynikały również z otrzymanej przez WSB oficjalnej zgody na używanie nazwy “uniwersytet”, a także z konieczności dostosowania marki do nowego pozycjonowania.

Tworząc język wizualny musieliśmy pamiętać o szerokim spektrum zmiennych, które determinowały określone rozwiązania graficzne:

• właściwym wybrzmieniu wprowadzonej nowej nazwy MERITO, która nawiązuje znaczeniowo zarówno do „meritum” (istoty, sedna, rzetelności, znaczenia, etc.), jak i angielskiego „merit” (zasługi, zalety, wartości).

• odzwierciedleniu atrybutów marki - przyjazności i praktyczności z koniecznością zachowania powagi rangi uniwersytetu

• rozbudowanej architekturze marki - marka parasolowa grupy, marka wspólna uczelni, centrum rozwoju, 11 szkół wyższych, federacja naukowa oraz inne submarki,

• zróżnicowanych grup docelowych oraz wielu interesariuszy projektu - studia I i II stopnia, podyplomowe, MBA, absolwenci,  szkolenia, pracownicy i władze uczelni, partnerzy biznesowi, szkoły średnie, konkurenci, media lokalne, władze samorządowe, firmy i instytucje,

• ograniczeniach językowych - bardzo długie nazwy uczelni i jednostek w grupie, ich zróżnicowanie pod względem architektury i konieczność przejściowego zachowania skrótu WSB

• wielości elementów systemu identyfikacji.

Odpowiadając na powyższe potrzeby zbudowaliśmy język wizualny marki wokół dużej litery M, która już od początku wprowadza nas w świat marki. Patrząc na dominujący błękitny sygnet, wiemy, że w przypadku tego brandu “przechodzimy do meritum”, co powszechnie kojarzy się z praktycznym podejściem, pragmatyzmem i skutecznym działaniem.

Sygnet w języku wizualnym MERITO jest centralnym elementem kluczowym, tworzącym layout i wspierającym jego elementy. Jego pozycjonowanie w systemie identyfikacji na spad stanowi unikatowy, nowoczesny zabieg graficzny, a także wskazuje na odwagę marki w budowaniu niestandardowych rozwiązań.

“M” jest elementem dynamicznym, a jego rozmiar dopasowuje zarówno do layoutu, jak i charakteru i ilości merytorycznych treści. Mimo dynamiki, forma sygnetu daje poczucie stabilności i stanowi fundament, wokół którego toczy się narracja języka wizualnego. Czasem sygnet pojawia się niezależnie, czasem wpisujemy w niego nazwę MERITO, a czasem wypełniony zostaje zdjęciem wizerunkowym. Wykorzystywane w systemie charakterystyczne fotografie uzupełniają customowe  ikony i ilustracje. Dobrana przez nas paleta barw nawiązuje do kolorystyki poprzedniej identyfikacji WSB. Została ona jednak rozjaśniona i uzupełniona o bardziej żywe barwy, które odpowiadają na potrzeby grupy docelowej studentów.

W Corporate Identity marki MERITO zaprojektowaliśmy całą grupę znaków - logo Uniwersytetów, marek wspólnych i submarek, a także stworzyliśmy szerokie spektrum elementów SIW w spójnym wizerunkowo systemie monolitycznym - materiały drukowane, materiały cyfrowe, materiały brandingowe, firmowe, oprawę materiałów video, oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne.

Klikając "Akceptuj", wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.