Klient: ARTN Sp. z o.o.

Zakres: 
Desk research analysis and Visual Communication Strategy
 | 
Zakres: 
Subbrand Logo Design
 | 
Zakres: 
Brand Identity
 | 
Zakres: 
Typography
 | 
Zakres: 
Digital
 | 
Zakres: 
Brand Book
 | 

Identyfikacja wizualna marki Fabryka Norblina. Rewitalizacja historycznego miejsca

Zintegrowana identyfikacja wizualna Fabryki Norblina

Fabryka Norblina stanowi jeden z najbardziej unikalnych przykładów na skalę światową, jeśli chodzi o rewitalizację dawnych pofabrycznych kompleksów  przemysłowych. Ten historyczny obiekt, zakłady Norblina, mieści się w samym sercu Warszawy przy ulicy Żelaznej i zachwyca swoją wyjątkowością.

Język wizualny tej wielofunkcyjnej inwestycji opiera się na bardzo charakterystycznych, czarnych belkach, które wywodzą się z oryginalnego logo. Jednocześnie belki te nawiązują do 200-letniej historii miejsca, gdzie w XIX i XX wieku wytwarzano wyroby stalowe i metalowe. Umiejętne rozmieszczenie pól tekstowych na layoutach nośników reklamowych zostało starannie przemyślane, aby zapewnić użytkownikowi możliwość stosowania szerokiego wachlarza różnorodnych zdjęć. Dzięki starannie dobranej typografii w kilku rozmiarach, istnieje możliwość elastycznego umieszczania różnej długości komunikatów marketingowych. Srebrna barwa tła w marce parasolowej czerpie swoją kolorystykę z platerów “norblinianów" - produktów wytwarzanych w dawnych zakładach Norblin, Bracia Buch i T. Werner, tworząc harmonijne połączenie z dziedzictwem historycznego miejsca.

Prace nad systemem identyfikacji rozpoczęliśmy od korekty graficznej istniejącego logo Fabryki Norblina. Dzięki tej modyfikacji znak stał się bardziej czytelny, zachowując swoją funkcjonalność, szczególnie w przypadku pomniejszonych wersji i przy implementacji na różnego rodzaju materiałach promocyjnych. Ponadto, specjalnie zaprojektowany sygnet marki pozwala na jego wykorzystanie nawet na bardzo ograniczonych powierzchniach.

W kolejnym etapie zaprojektowaliśmy również logo dwóch marek zależnych: Muzeum i Fundacji Fabryki Norblina. Ich identyfikacja wizualna harmonijnie uzupełnia wizerunek brandu parasolowego, jednocześnie zachowując pewną odrębność wizualną. Dla obu marek powstały także praktyczne sygnety. Kolory tła zostały również starannie dobrane, aby złagodzić wpływ dominujących czarnych belek. Pastelowe odcienie odzwierciedlają najnowsze trendy w dziedzinie designu,  jednocześnie nawiązując do charakterystycznej działalności każdej marki.

Klikając "Akceptuj", wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.